Voordat we CRM volledig kunnen gebruiken moeten we de basis van de organisatiewerkwijze vastleggen.
Onderstaand is een voorbeeld voor IT-organisatie die een service gesprek met zijn klant wilt vastleggen.
Entiteiten
Binnen CRM kun je een entiteit type aanmaken, standaard zijn deze leeg en naar wens in te richten.
Een entiteittype kan een bedrijf of persoon zijn, maar mag ook specifiek zijn.
Een entiteittype kun je aanmaken via Beheer> Entiteittype > Nieuw
Contactmonenten
Een contactmonent kan een soort gesprek zijn dat je met elkaar voert. Bijvoorbeeld een service gesprek met het entiteit over hoe de dienstverlening gaat of een kennismaking met het entiteit.
Binnen CRM kun je een contact type en reden contact aanmaken, standaard zijn deze leeg en naar wens in te richten.
Een contact type kun je aanmaken via Beheer> Labels > Nieuw
Een contact reden kun je aanmaken via Beheer> Redenen > Nieuw
Documenten
Binnen CRM kun je een documenttype aanmaken, standaard zijn deze leeg en naar wens in te richten.
Voordat je een documenttype kunt aanmaken dien je het volgende te bepalen, bijvoorbeed;
Documenttype: Service rapport
Document functie: Informeren
Document structuur: Rapport
Document status: Concept of Definitief
De labels, functie, structuur en status kun je aanmaken via Beheer> Labels > Nieuw
Daarna maak je een document type aan
Een documenttype kun je aanmaken via Beheer> Documenttype > Nieuw
Was dit artikel nuttig?
Dat is fantastisch!
Hartelijk dank voor uw beoordeling
Sorry dat we u niet konden helpen
Hartelijk dank voor uw beoordeling
Feedback verzonden
We stellen uw moeite op prijs en zullen proberen het artikel te verbeteren