Inrichting bepalen

Gemaakt door Mark Duijkers, Gewijzigd op Ma, 13 Nov, 2023 om 2:11 PM op Mark Duijkers

Voordat we CRM volledig kunnen gebruiken moeten we de basis van de organisatiewerkwijze vastleggen.


Onderstaand is een voorbeeld voor IT-organisatie die een service gesprek met zijn klant wilt vastleggen.


Entiteiten

Binnen CRM kun je een entiteit type aanmaken, standaard zijn deze leeg en naar wens in te richten.


Een entiteittype kan een bedrijf of persoon zijn, maar mag ook specifiek zijn.


Een entiteittype kun je aanmaken via Beheer> Entiteittype > Nieuw 


Contactmonenten

Een contactmonent kan een soort gesprek zijn dat je met elkaar voert. Bijvoorbeeld een service gesprek met het entiteit over hoe de dienstverlening gaat of een kennismaking met het entiteit.



Binnen CRM kun je een contact type en reden contact aanmaken, standaard zijn deze leeg en naar wens in te richten.



Een contact type kun je aanmaken via Beheer> Labels  > Nieuw 


Een contact reden kun je aanmaken via Beheer> Redenen  > Nieuw



Documenten


Binnen CRM kun je een documenttype aanmaken, standaard zijn deze leeg en naar wens in te richten.


Voordat je een documenttype kunt aanmaken dien je het volgende te bepalen, bijvoorbeed;


Documenttype: Service rapport

Document functie: Informeren

Document structuur: Rapport

Document status: Concept of Definitief


De labels, functie, structuur en status kun je aanmaken via Beheer> Labels > Nieuw 

Daarna maak je een document type aan


Een documenttype kun je aanmaken via Beheer> Documenttype > Nieuw





Was dit artikel nuttig?

Dat is fantastisch!

Hartelijk dank voor uw beoordeling

Sorry dat we u niet konden helpen

Hartelijk dank voor uw beoordeling

Laat ons weten hoe we dit artikel kunnen verbeteren!

Selecteer tenminste een van de redenen
CAPTCHA-verificatie is vereist.

Feedback verzonden

We stellen uw moeite op prijs en zullen proberen het artikel te verbeteren