TABLE OF CONTENTS
Introductie
Via de gebruikersinstellingen kun je gebruikers, rollen en gebruikersgroepen aanmaken en verwijderen. Gebruikers zijn gekoppeld aan rollen en rollen hebben functies/permissies. Een gebruiker kan ook bij een groep horen.
Rollen
Bij een rol horen functies/permissies. Hiermee definieer wat je een gebruiker met die rol zou mag doen binnen de applicatie.
Gebruikers
Een natuurlijkpersoon die toegang heeft tot de applicatie.
Gebruikersgroepen
Een gebruiker binnen een groep kun je extra beperkingen opleggen of juist extra informatie laten vastleggen bij een zaaktype.
Klik rechtsboven op je account en kies dan voor Beheer.
Ga in het linkerdeel van het scherm naar Gebruikersinstellingen.
Rollen
Klik in het gebruikersisntellingen scherm op Rollen
Rol toevoegen
klik op het + icoon om een rol toe toevoegen
Geef de rol een naam en beschrijving
Druk daarna op Toepassen
Je krijg onderstaande melding terug
Open de zojuist gemaakt rol
Geef de rol de functionaliteiten die je wilt gebruiker voor de uitvoering van de rol.
Bijvoorbeeld voor een functioneel beheer
Zaaktype en processen beheren
Aangemaakte zaken beheren
Postvak inzien
Retentie beleid
Druk na het toevoegen van de functies op de Rol op het Save icoon
De rol is nu klaar om aan een gebruiker gekoppeld te worden.
Verwijderen rol
Het niet mogelijk om een gemaakte rol te verwijderen.
Gebruikers
Klik in het gebruikersisntellingen scherm op Gebruikers
Toevoegen en verwijderen
Het toevoegen en verwijderen van gebruikers dient via de servicedesk te worden aangevraagd.
Gebruiker aanpassen
Zoek de gebruiker op die wilt aanpassen
Klik op de gebruiker.
Rollen aan gebruiker toevoegen
Druk op de TAB Rollen. Vink de rol aan die van toepassing is.
Druk op het Save icoon .
Beschikbaarheid gebruiker
Klik op de tab Beschikbaarheid. Voor inplannen van een dossier kun je gebruikmaken van de beschikbaarheid van een gebruiker. Dit wordt per gebruiker opgegeven.
Indien de gebruiker ook de behandelaar is zet het vinkje is een behandelaar op aan. Dan is de gebruiker ook in te plannen
Gebruikersgroep toevoegen
Klik op de tab Gebruikersgroepen. Zie verderop in het artikel hoe je gebruikersgroepen aanmaakt.
Klik het + icoonom een groep toe te voegen. Zoek de naam van de groep op en klik op Volgende en daarna op Toepassen
API Keys
Api keys worden gebruikt om een koppeling tussen 2 systemen te leggen. Je kan met je persoonlijke sleutel een koppeling leggen met bijvoorbeeld Atabase Forms.
Gebruikersgroepen
Gebruikersgroepen kunnen zorgen voor een beperking of juist toevoegen voor een gebruiker op een zaakptype en de status van het zaaktype.
Klik in het Gebruikersisntellingen scherm op Gebruikersgroepen.
Groep toevoegen
Ga naar gebruikersgroepen en druk op het + icoon.
Geef de groep een naam
Druk op volgende en daarna op aanmaken. De groep is direct toegevoegd.
Gebruikers toevoegen aan een groep
Open de groep en druk op het icoon
Voeg de gebruiker toe
Druk op volgende en dan op toevoegen. De gebruiker is nu toegevoegd
Groeprestrictie status per zaaktype
Op de groep kun je een statusbeperking per zaaktype configureren.
Ga naar de groep, druk op de TAB Statussen. en druk op het druk op het icoon
Kies het zaaktype en de status(sen) die wilt gebruiken.
Druk op toevoegen, daarna krijg je onderstaande melding. De statussen zijn nu toegevoegd.
Velden toevoegen
Voor een groep kun je velden toevoegen. Wanneer de gebruiker van een zaak van een zaaktype opent en hij de status heeft die hij mag bekijken, kun je een extra veld toevoegen die hij mag invullen.
Ga naar de groep, druk op de TAB Velden. en druk op het + icoon
Druk op Toepassen, daarna krijg je onderstaande melding. Het veld is nu toegevoegd.
Groep verwijderen
Het verwijderen van gebruikersgroepen dient nog door Atabix te worden uitgevoerd.
Was dit artikel nuttig?
Dat is fantastisch!
Hartelijk dank voor uw beoordeling
Sorry dat we u niet konden helpen
Hartelijk dank voor uw beoordeling
Feedback verzonden
We stellen uw moeite op prijs en zullen proberen het artikel te verbeteren