Permissies - Cases

Gemaakt door Timo van Veen, Gewijzigd op Vr, 1 Aug om 4:30 PM op Timo van Veen

(Zie voor een algemene beschrijving over Rollen Atabase Suite Breed:

Rol toevoegen en Gebruikers en rollen aan elkaar koppelen

        

INHOUDSOPGAVE


Intro


Je kunt iedere nieuwe rol zelf een naam geven. Wanneer je het potloodje rechtsboven selecteert kun je de naam aanpassen. Wanneer je links een van de applicaties selecteert vind je de Permissies. Hier stel je in wat iemand die de rol in kwestie heeft, wel en niet kan binnen het systeem. Verder kun je bij Gebruikers en Groepen een snel overzicht zien van welke gebruikers er momenteel de rol toegekend hebben gekregen.


De permissies gaan over hele basale functionaliteiten die wel of niet te gebruiken zijn. Het gaat dus nooit over specifieke gedeelten van de inrichting (een entiteittype, een specifiek zaaktype of een specifiek formulier, bijvoorbeeld). De permissies bepalen niet of je binnen een bepaald gedeelte wel of niet iets mag of iets ziet. Ze zijn bepalend voor of je bepaalde knoppen, overzichten, hoofdmenu-secties in het algemeen wel of niet kan zien.


Beheer



Alles dat beheert kan worden, om de gebruikers van het systeem de juiste processen en elementen te bieden kan worden uit en aan gezet naar gelang de behoefte van de organisatie.

  • Tags beheren:

Een Tag aanmaken komt neer op een term of frase invullen en opslaan. Wanneer deze permissie aanstaat zie je in het beheerscherm linksboven de Tags-optie. Hier kunnen Tags worden toegevoegd, aangepast en verwijderd.

Wanneer je een Tag hebt aangemaakt is deze te vinden in een standaard dropdown veld in de standaard Informatieveldengroep bij de Informatie tab van een zaak. Eenmaal geselecteerd zijn tags hier toegevoegd aan een zaak om op te kunnen filteren in zaakoverzichten.

  • Takenlijsten beheren:

Een Takenlijst wordt aangemaakt op zaaktypeniveau. Het gaat hierbij om een soort 'slimme' checklist. In een takenlijst worden de stappen en acties vastgelegd, die van belang en soms noodzakelijk zijn binnen een bepaalde status om een zaak correct af te handelen. Zie binnen Beheerhandleiding; Zaaktypebeheer het artikel: Takenlijsten. Wanneer deze permissie aanstaat kun je takenlijsten in het zaaktypebeheerscherm zien staan.

  • Sjablonen beheren:

Sjablonen worden gemaakt op zaaktypeniveau. Sjablonen zijn vooraf bepaalde en opgemaakte documenten, variërende van e-mails tot pdf's tot systeemmeldingen etc. De vooraf bepaalde documenten vullen zich op het moment dat ze bij gebruik gegenereerd worden met de zaak specifieke informatie op basis van de variabelen in de sjablonen. Zie binnen Beheerhandleiding; Zaaktypebeheer het artikel: Sjablonen. Wanneer deze permissie aanstaat kun je Sjablonen in het zaaktypebeheerscherm zien staan.

  • Gebruikers beheren:

Wanneer deze permissie aanstaat kun je links in het beheerscherm "Gebruikers" selecteren. Er verschijnt dan een overzicht met alle gebruikers binnen Cases. De gebruikers kunnen worden geselecteerd en de gegevens van iedere gebruiker met betrekking tot zijn/haar beschikbaarheid, toegewezen rollen en gebruikersgroepen. De informatie die getoond wordt per gebruiker kan hier niet worden aangepast, deze wordt beheerd in de manager.

  • Instellingen beheren:

Wanneer deze instelling aanstaat kun je van de Algemene instellingen de Kleuren en het Logo instellen. Binnen Cases kun je ook een applicatie titel instellen en aanvinken of er in het systeem alleen met werkdagen wordt gerekend of met alle zeven dagen van de week. Zie ook: Algemene instellingen. 

  • Overzichten beheren:

  • Gebruikersgroepen beheren:
  • Velden beheren:

  • Zaaktypes beheren:

  • Retentiebeleid beheren:

  • Rollen beheren:

  • Onderteken-module beheren:

  • Contactmoment redenen beheren:

  • Redenen beheren:

  • Globale velden beheren:

  • Webhooks inzien:


Planning

  • Beschikbaarheid medewerkers inzien:

  • Beschikbaarheid medewerkers beheren:

  • Bedrijfsagenda beheren:

  • Planning tool gebruiken:

  • Planninglimieten beheren:


Entiteit beheer


  • Entiteiten aanmaken:

  • Entiteiten verwijderen:

  • Entiteiten aanpassen:

  • Documenten toevoegen aan entiteiten:



Zaakbeheer

  • Zaken verwijderen:

  • Zaken aanmaken:

  • E-mails versturen:

  • Informatie aanpassen:

  • Documenten toevoegen en verwijderen:

  • Betrokkenen aanpassen:

  • (Zaak-)status wijzigen:

  • Taken beheren:

  • Zaaknaam aanpassen:

  • Verlengingsaanvragen inzien:

  • Zaakdetails aanpassen:



Inname

  • Postinname inzien:

  • postinname verwerken:



Zaken

  • Scope zaakperspectief alles:

  • Scope zaakperspectief gebruikersgroep:

  • Scope zaakperspectief  betrokkene:

  • Informatie van zaken inzien:

  • logboek van zaken inzien:

  • Documenten van zaken inzien:

  • Communicatie van zaken inzien:

  • Betrokkenen van zaken inzien:

  • Taken van zaken inzien:

  • Verlengingsaanvragen beoordelen:

  • Verlengingsaanvragen doen:

  • Verlengingen inzien:

  • E-mail templates aanpassen:

  • Documenten downloaden:

  • Werkzaamheden inzien:

  • Terugbelverzoeken inzien:

  • Gerelateerde zaken inzien:

  • Transacties inzien:

  • Doorlooptijd inzien:

  • Informatie objecten inzien:

  • Contactmomenten inzien:

  • Tijdlijn inzien:

  • Ingeplande automatiseringen inzien:

  • Berichten van anderen verwijderen:




Gebruikers

  • Gebruiker rollen beheren:

  • Beschikbaarheid sjablonen beheren:

  • Gebruikers inzien:






Ondertekenen

  • Ondertekeningen inzien:





Retentie

  • Retentiemodule inzien:

  • Retentiebeleid uitvoeren:




Kennisbank


  • Kennisbank beheren:

  • Kennisbank inzien:





Projecten


  • Email templates aanpassen:

  • Projecten beheren:

  • Projecten verwijderen:

  • Projecten inzien:

  • Projecten aanmaken:





Poststukken



  • Poststukken aanmaken:

  • Poststukken aanpassen:

  • Poststukken inzien:

  • Poststukken verwijderen:








Was dit artikel nuttig?

Dat is fantastisch!

Hartelijk dank voor uw beoordeling

Sorry dat we u niet konden helpen

Hartelijk dank voor uw beoordeling

Laat ons weten hoe we dit artikel kunnen verbeteren!

Selecteer tenminste een van de redenen
CAPTCHA-verificatie is vereist.

Feedback verzonden

We stellen uw moeite op prijs en zullen proberen het artikel te verbeteren