Algemeen Archiefbeleid

Gemaakt door Mark Duijkers, Gewijzigd op Mon, 02 Oct 2023 om 03:22 PM op Mark Duijkers

Met het archiefbeleid kun je per zaak of document aangeven hoelang deze bewaard mag blijven binnen het zaaksysteem.


TABLE OF CONTENTS

Standaard beleid

Klik rechtboven op je account en kies dan voor Beheer. 


Ga in het linkerdeel van het scherm naar Selectielijstklasse



Klik in het archief scherm op Instellingen.


In de instellingen van het archief kun je de standaard voor het retentiebeleid configureren.


Standaardbeleid

Algemene voor het systeem


Standaard zakenbeleid

Indien geen beleid bij een zaaktype is opgegeven wordt dit beleid standaard gekozen wanneer je een nieuwe zaak aanmaken


Standaard innamebeleid

Het standaard beleid voor de inname van post. Wanneer je bij de postname iname geen beleid kiest wordt automatisch het standaard beleid gekozen.




Nieuw beleid toevoegen


Klik rechtboven op je account en kies dan voor Beheer. 


Ga in het linkerdeel van het scherm naar Selectielijstklasse


Klik in het Selectielijstklasse scherm op Selectielijstklassen.

Klik rechtsboven op het + icoon om een beleid toe te voegen.


Vul de velden in in klik op de knop volgende



Kies daarna een label kleur en klik op Volgende.

Vul het archiefbeleid in, hieronder een voorbeeld van een bewaartermijn van 7 jaar waarna de documenten automatisch wordt verwijderd.


Klik daarna op Aanmaken





Was dit artikel nuttig?

Dat is fantastisch!

Hartelijk dank voor uw beoordeling

Sorry dat we u niet konden helpen

Hartelijk dank voor uw beoordeling

Laat ons weten hoe we dit artikel kunnen verbeteren!

Selecteer tenminste een van de redenen

Feedback verzonden

We stellen uw moeite op prijs en zullen proberen het artikel te verbeteren