Inleiding
Om een zaak aan te maken moeten we eerst een proces voor de zaak opzetten. Als het proces is gemaakt is het mogelijk informatie te verzamelen uit Atabase Forms of handmatig een nieuwe zaak aan te maken.
Om een zaak proces op te zetten heb je de rechten nodig van zaakbeheer. Heb je deze rechten niet, vraag deze dan aan bij de beheerder van het systeem.
Je eerste proces aanmaken
Zaaktype aanmaken
Klik rechtboven op je account en kies dan voor Beheer.
Klik in het linkermenu onder het kope Zaken op Zaakptypes
Klik op het plusje (rechts) om een nieuwe zaak aan te maken
Klik op NIEUW om een nieuw zaak type voor je proces aan te maken, druk dan op volgende
Geef een naam op voor je zaaktype,
Aantal voorbeelden
- Verhuizen binnengemeente
- Melding openbare ruimte
- Aanvraag subsidie
- Aangifte overlijden
- Aangifte geboorte
Vul de gegevens in en druk op volgende en daarna op Aanmaken
Zaakproces inrichten
Nu de zaak is aangemaakt kunnen we het procesinrichten
Onder Zaken waar je zojuiste het zaaktype in de stap hiervoor hebt aangemaakt vind je ook zaaktypes weer terug.
Zoek je zaaktype op
Links vind je in het proces scherm een handig menu om snel proces elementen aan te maken
Maak een Lane aan met daarin een eerste status. Geef de eerste status de omschrijving Ontvangen.
Dit is je begin status van de zaak als hij voor het eerst binnen komt.
Vanuit de status ontvangen wil je naar de status Informatie compleet, om de zaak te kunnen beoordelen of alle informatie aanwezig is.
Klik op het het blokje status Ontvangen en op de pijltjes () om een link tussen statussen te leggen, Hiermee maak een verbinding tussen de 2 statussen. Dit betekend dat je nu van status Ontvangen naar status Informatie compleet kunt gaan.
Nu kunnen we beoordelen of de zaak compleet is. Vanuit de controle kunnen er 2 conclusies zijn. Er is meer informatie nodig of we kunnen de zaak beoordelen.
Maak daarom 2 extra statussen aan: Meer informatie nodig en Beoordeling.
Behandelaar aanmaken
Sjabloon aanmaken
Was dit artikel nuttig?
Dat is fantastisch!
Hartelijk dank voor uw beoordeling
Sorry dat we u niet konden helpen
Hartelijk dank voor uw beoordeling
Feedback verzonden
We stellen uw moeite op prijs en zullen proberen het artikel te verbeteren